مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟ فرگوسن: حضور رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ قابل تصور نیست بازیکن مصدوم استقلال درانتظار امضای نکونام باشگاه استقلال فدراسیون فوتبال را تهدید کرد| سقف بودجه می‌شکند؟ بیرو، ز غوغای جهان فارغ! هلدینگ خلیج فارس برای بازیکنان استقلال سقف قرارداد تعیین کرد تردید علیپور برای پیوستن به پرسپولیس گولسیانی در پرسپولیس ماندگار شد دل کریم با پرسپولیس نیست | مدافع قطری در فکر بازگشت به کشورش درخواست نکونام برای جذب لژیونر پرسپولیسی کاروان چهل‌نفره ورزشکاران ایران در راه المپیک پاریس احتمال لغو سوپرجام قوت گرفت مربی میلان راهی عربستان شد هایجک استقلال به پرسپولیس
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

همه چیز در مورد شکایت النصر از پرسپولیس | التهاب پس از افتخار!

  • کد خبر: ۴۵۸۴۸
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
همه چیز در مورد شکایت النصر از پرسپولیس | التهاب پس از افتخار!
سرخ‌پوشان کشورمان که حالا یک پای فینال لیگ قهرمانان آسیا را تشکیل می‌دهند، بعد از آنکه با اقدام عجیب AFC عیسی آل کثیر را برای ۶ ماه از دست دادند، یک بار دیگر باید استرس اقدامات این نهاد پرحاشیه را داشته باشند.
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ کاروان پرسپولیس شامگاه یکشنبه و درمیان استقبال پرشور هواداران و پیشکسوتان این باشگاه، به ایران بازگشت. سرخ‌پوشان کشورمان که حالا یک پای فینال لیگ قهرمانان آسیا را تشکیل می‌دهند، بعد از آنکه با اقدام عجیب AFC عیسی آل کثیر را برای ۶ ماه از دست دادند، یک بار دیگر باید استرس اقدامات این نهاد پرحاشیه را داشته باشند.

بعد از شکست النصر عربستان برابر نماینده کشورمان، خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه سعودی‌ها بابت استفاده پرسپولیس از بازیکنان غیرمجاز به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده‌اند. شاید در ابتدا کسی این خبر را جدی نگرفت، اما رفته‌رفته به نظر می‌رسد این خبر چندان هم بی‌خطر نیست؛ به‌ویژه بعد از اینکه افشین پیروانی در پاسخ به سؤالی که از او در‌این‌رابطه پرسیده شد، گفت: ان‌شاءا... که مشکلی پیش نمی‌آید! مدیر تیم فوتبال پرسپولیس با قاطعیت از رفع‌شدن این مشکل صحبت نکرد و حالا همه منتظرند تا ببینند آیا کنفدراسیون مغرض فوتبال آسیا بازهم می‌خواهد تصمیم متحیر‌العقول دیگری بگیرد یا نه.


ثبت قرارداد‌ها به‌موقع بود

حکمی که فدراسیون جهانی فوتبال در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داد، در تارخ ۶‌آگوست‌۲۰۲۰ مصادف با ۱۶ مرداد‌۱۳۹۹ صادر شده که ۶ روز بعد (۲۲‌مرداد) هم این حکم به سرخ‌پوشان ابلاغ شده است. پرسپولیس یک ماه فرصت داشته تا این بدهی را بپردازد. در غیر این صورت از پنجره بعدی نقل‌و‌انتقالات محروم خواهد شد. فرصت یک‌ماهه پرسپولیسی‌ها در روز ۲۱ شهریور به پایان رسید و در‌واقع سرخ‌ها تا روز ۲۰ شهریور فرصت ثبت قراردادهایشان را داشتند. خرید‌های جدید تیم پرسپولیس روز ۱۵ شهریور با حضور در هیئت فوتبال تهران قرارداد خود را ثبت کردند (آخرین قرارداد هم روز ۱۹شهریور ثبت شد که مربوط به علی شجاعی و آرمان رمضانی بود).

پرسش کلیدی که معما را حل می‌کند، این است که آیا پرسپولیس امکان خرید بازیکن در آن فرصت یک‌ماهه را داشت؟ در نامه فیفا صراحتا آمده که «اگر در مهلت سی‌روزه پرداخت انجام نشود، پنجره بسته خواهد شد.» در واقع پنجره پرسپولیس قبل از تاریخ ۲۱ شهریور بسته نبود و سرخ‌ها می‌توانستند بازیکنان مد نظرشان را به خدمت بگیرند. درواقع این قسمت نیز ارتباطی به اصل ماجرا ندارد و پرسپولیس پیش‌از‌اینکه پنجره‌اش بسته شود، خرید‌های خود را انجام داده بود.


از ۴ حکم احتمالی AFC، ۳ حکم به نفع پرسپولیس است!

رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان ۴ نتیجه احتمالی پرونده شکایت النصر علیه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را تشریح کرد. در‌این‌راستا ایمن‌الرفاعی، رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون عربستان، با حضور در شبکه تلویزیونی این کشور تمام فرض‌های احتمالی AFC در پرونده را بررسی کرد که از ۴ حکم احتمالی، ۳ مورد به نفع پرسپولیس است.
 
این مسئول سابق فدراسیون عربستان در‌این‌زمینه گفت: النصر دلیل قاطعی برای محکومیت تیم ایرانی ندارد و نمی‌توانم بگویم ۱۰۰ درصد حق با این تیم است. ۲ فرضیه در این پرونده روی میز وجود دارد. فرضیه اول این است که پرسپولیس حکم فیفا مبنی‌بر تحریم جذب بازیکن جدید را زیرپا گذاشته است. با‌این‌فرضیه، تیم ایرانی در بازی با النصر بازنده اعلام می‌شود و جریمه نقدی هم در نظر گرفته می‌شود. طبق قوانین، پرسپولیس باید ۱۰۰۰ دلار جریمه نقدی پرداخت کند و تمام بازیکنان جدید و متخلف نیز باید هر کدام ۱۰۰۰ دلار پرداخت کنند.
 
وی افزود: در فرضیه دوم، ۳ حالت وجود دارد. حالت اول این است که پرسپولیس قبل از بسته‌شدن پنجره نقل و‌انتقالاتش بازیکنان جدید را جذب کرده و هیچ مشکلی برای ثبت نداشته است. در نتیجه، شکایت النصر رد می‌شود. احتمال دوم این است که پرسپولیس حکم محرومیت جذب بازیکن جدید از فیفا را دریافت کرده و برای تجدیدنظر به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کرده و در این صورت هم جذب بازیکنان جدیدش قانونی بوده است. حالت سوم نیز این است که فیفا شرایط پرسپولیس در ایام کرونا را استثنایی اطلاق کند و مشکلی در جذب بازیکنان جدید وجود نداشته باشد.


کارشناس سعودی رأی را به نفع پرسپولیس داد

کارشناس فوتبال عربستان با دلیل و مدرک در پرونده شکایت النصر علیه پرسپولیس، حق را به باشگاه ایرانی داد. طلال آل‌شیخ، کارشناس فوتبال عربستان در برنامه «الدیوانیه» شبکه تلویزیونی این کشور با دلیل و منطق اعلام کرد اقدام پرسپولیس در جذب بازیکنان جدید قانونی بوده و شکایت النصر به جایی نمی‌رسد.
 
این کارشناس سعودی گفت: به خدا سوگند این موضوع ثبت بازیکن تنها مرتبط به فدراسیون جهانی (فیفا) است و هیچ ربطی به کنفدراسیون آسیا ندارد. AFC در موضوع ثبت بازیکنان داخلی لیگ‌ها، دخیل نیست. وی افزود: تیم‌های النصر و الهلال برای ثبت بازیکن خود باید به سیستم TMS رجوع کنند. مخاطب من، تمام هواداران تیم‌ها هستند. با کمال احترام می‌گویم هر بازیکنی که محروم باشد، سیستم TMS اجازه ثبت‌نام نمی‌دهد. در نتیجه، ثبت قرارداد بازیکنان محروم پرسپولیس در این سیستم غیرممکن است.


واکنش وکیل برانکو به شایعه ارائه سند به باشگاه النصر

وکیل برانکو ایوانکوویچ شایعه ارائه اسناد به باشگاه النصر عربستان را یک دروغ بزرگ خواند. در روز‌های اخیر برخی افراد رسانه‌ای در عربستان سعودی با انتشار شایعه‌ای عنوان کردند که دارو بوشیچ، وکیل برانکو ایوانکوویچ، به مسئولان باشگاه النصر عربستان اسنادی را ارائه کرده است تا این باشگاه سعودی بتواند شکایت خود علیه پرسپولیس را پیگیری کند.
 
در‌همین‌رابطه دارو بوشیچ ضمن رد این شایعات گفت: هرگز سندی را به کسی نداده‌ام! این اصل و نگرش حرفه‌ای من است. می‌توانید از همه همکاران رسانه‌ای خود در ایران سؤال کنید. بار‌ها از من نسخه و سند خواستند؛ اما من هرگز سندی را افشا نکردم. افشای سند بر‌خلاف اصل حرفه‌ای و محرمانه‌بودن است. وی افزود: اطلاعات شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس را هم از طریق رسانه‌های ایران متوجه شدم. اینکه من سندی به النصری‌ها دادم، یک دروغ بزرگ است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->